بازاريابي تلفني و فروش تلفني اين روزها رونق خوبي گرفته است. کمتر شرکت و سازماني است که منشي پاسخگوي تلفن در مجموعه خود نداشته باشد.


اما سوال مهم اين است که چگونه مي‌توان تماس‌هاي تلفني را به شکل موثري به سمت معرفي ، بازاريابي و فروش محصولات سوق داد؟ مهم ترين روش هاي بازاريابي که همه مديران بايد بدانند کدام است؟


چگونه مي‌توان نيروهايي حرفه‌اي در بخش فروش داشت که هر تلفن و تماس را به فروش تبديل کنند؟


در دوره بازاريابي و فروش ” ستارگان فروش ” خود را به يک فروشنده تمام عيار تبديل کنيد.


 


هيچ چيز خوشايندتر از آن نيست که وقتي مشتريان و کاربران با دفتر کار ما تماس مي‌گيرند، منشي حرفه‌اي و يا متخصص فروش بتواند هر تلفن و هر تماسي را به فروش خدمات و محصولات تبديل کند.


فروش تلفني


صرف نظر از پيشرفت روز افزون فناوري، اهميت مهارت هاي فروش در بازار هرگز دچار تزل نشده است. حتي امروزه ، مشاغل و سازمانها در سراسر جهان براي پيشبرد فعاليتهايشان کاملاً به فروش متکي هستند. فروش تلفني سرويسي است که محصولات يا خدمات شما را مستقيماً و از طريق تلفن به مشتري مي فروشد.


اين شيوه فروش زمانيکه به شيوه‌ي اصولي و متکي به شناخت مشتري و بازار انجام گيرد، از هر نوع فروش حضوري تأثيرگذارتر است. در اين روش براي داشتن فروش موفق، بايد اهداف خود را مشخص کنيد و معيارهايي تعيين کنيد و به طور مداوم نتيجه را ارزيابي کنيد تا به موفقيت برسيد.


در فروش از راه دور، نه تنها ميتوانيد به صورت مستيم جذب مشتري کنيد، بلکه مي توانيد از طريق آنها مشتريان بيشتري جذب کرده و سود فروش خود را چند برابر افزايش دهيد.


استفاده از هرگونه استراتژي يا ابتکار در فروش از راه دور، باعث موفقيت شما خواهد شد. تماس هاي خود را برنامه ريزي کنيد. زمان کافي براي اين کار اختصاص دهيد. هميشه يه ياد داشته باشيد که تماس بيشتر برابر با فروش بيشتر است.


براي هر تماس برنامه ريزي کنيد. هدفتان از برقراري تماس چيست؟ به طور معمول مراحل معرفي، توصيف و فروش محصول، همه را در يک تماس نگنجانيد. اگر هدف شما تنظيم قرار ملاقات براي فروش است ، متن خود را با اين هدف تنظيم کنيد و به آن پايبند باشيد.


هنگام صحبت به حاشيه نرويد و از هدف و بحث اصلي خود دور نشويد، در غير اينصورت با تمرکز کردن فورا به بحث اصلي خود بازگرديد. يکي از تکنيک هاي خوب اين است که وقتي مشتري از شما سوالي ميپرسد، مفيد و مختصر پاسخ دهيد.


لحن و تن صداي شما مي تواند هر حسي را منتقل کند. اگر عصبي باشيد صدايتان بالاتر مي رود و نميتوانيد شمرده حرف بزنيد. آرامش خود را حفظ کنيد و جملات خود را به آرامي بيان کنيد. همچنين وقتي صحبت مي کنيد لبخند بزنيد زيرا از پشت خطوط تلفن هم مي‌توانيد انرژي مثبت خود را انتقال دهيد.


اهميت اعتماد سازي به عنوان يک فروشنده تأثيرگذار در فروش تلفني را دست کم نگيريد. بياموزيد که چگونه مهارت خود را در فروش اينترنتي بالا ببريد. تحت هر شرايطي به مشتري خود احترام بگذاريد.


زبان بدن را دست کم نگيريد و در مراحل فروش از آن استفاده کنيد. مهارت هاي ارتباطي خود را براي فروش تقويت کنيد. خلاقيت و نوآوري در کار خود داشته باشيد. اطلاعات بيشتري درباره رفتار مصرف کننده محصول خود بدست آوريد.


از درست بودن ليست مشتريان خود اطمينان حاصل کنيد و آن را به صورت منظم به روزرساني کنيد. اطلاعات خود از بازار فروش را به روز کنيد. برنامه ريزي ، پياده سازي و کنترل استراتژيهاي فروش را فراموش نکنيد.


استراتژي قيمت گذاري محصولات را متناسب با مشتري در نظر بگيريد. خدمات پس از فروش مناسبي به مشتري ارائه دهيد. مدام متن فروش خود را بهبود بخشيد. با کسب اطلاعات دقيق از خدماتي که ارائه مي دهيد، مي توانيد استراِتژي مناسب تري را براي فروش پياده کنيد. ارتباط کلامي خود را بهبود ببخشيد.


از رسانه هاي اجتماعي براي فروش بيشتر استفاده کنيد. نظرات مشتري را محترم بشماريد و هنگام گفتگو از آنها نظرخواهي کنيد.


آموزش بازاريابي تلفني و 9 مرحله مهم آن


امروزه اکثر شرکت ها بخشي از فروش خود را از طريق بازاريابي تلفني انجام مي دهند. مهارت هاي تلفني عامل اصلي عملکرد فروش است و يادگيري اين مهارت ها نياز به آموزش و تمرين مستمر دارد.


آموزش اين نوع بازاريابي به شما ياد خواهد داد که تلفن چگونه مي تواند فعاليتهاي بازاريابي و فروش را تکميل ، تقويت و بعضاً جايگزين کند و اينکه چگونه يک رويکرد شخصي موفقيت فروش را به طرز چشمگيري افزايش مي دهد. اين آموزش همچنين در مورد چگونگي مهارتهاي ارتباطي ، توانايي جذب مشتري و تکنيکهاي مختلف بازاريابي در هر تماس تلفني است.


اهداف يادگيري برنامه آموزش بازاريابي تلفني از راه دور شامل مراحل زير است:



  1. حس اعتماد و احترام در مشتريان ايجاد کنيد.

  2. در شيوه هاي فروش خلاق باشيد تا با بازاريابي خود را بهبود ببخشيد.

  3. نياز مشتري را بشناسيد و از کارايي محصولتان براي مشتري صحبت کنيد.

  4. استراتژي هاي مذاکره که شما را به فروشنده بهتري تبديل مي کند، شناسايي کنيد.

  5. براي به حداکثر رساندن کارايي تماس و صرفه جويي در زمان، يک متن فروش بنويسيد.

  6. رسيدگي به اعتراضات مشتري را در اولويت کار خود قرار دهيد.

  7. نيازهاي بازاريابي را تجزيه و تحليل کرده و بازار هدف را بررسي کنيد.

  8. مهارت گوش دادن به نظرات و نيازهاي مشتري را در خود تقويت کنيد.

  9. برنامه ريزي مشخص و منظمي براي تماس هاي خود داشته باشيد.


13 مورد از نکات بازاريابي تلفني که بايد بدان توجه کنيد


فروشنده تلفني


بازاريابي تلفني يکي از موثرترين استراتژي ها براي افزايش فروش است. رعايت نکات مهم در اين مسير مي تواند موفقيت شما را تضمين کند.


برخي از اين نکات عبارتند از:



  1. يک برنامه و هدف مشخص داشته باشيد.

  2. يک متن کلي درباره آنچه بايد هنگام تماس بگوييد، آماده کنيد.

  3. آهسته و واضح صحبت کنيد.

  4. آماده گفتگو کردن و پاسخ منفي شنيدن باشيد.

  5. از ابتدا تا انتهاي تماس به مشتري احترام بگذاريد.

  6. اعتماد به نفس داشته باشيد تا مشتري به شما اعتماد کند.

  7. هرگز نا اميد نشويد.

  8. آينده نگر باشيد و در تماسهاي خود خلاقيت به خرج دهيد.

  9. هر روز را با يک نگاه و انرژي مثبت شروع کنيد و تمام تلاش خود را بکنيد تا اين انرژي را در طول روز حفظ کنيد و هرگز نااميد نشويد.

  10. تمرين مداوم را فراموش نکنيد متن خود را هر روز بخوانيد و اعتماد به نفس خود را تقويت کنيد.

  11. تمرکز خود را حين تماس حفظ کنيد.

  12. تمام ويژگي ها و مزاياي محصول يا خدماتي را که ارائه مي دهيد به طور دقيق مطالعه و بررسي کنيد.

  13. بازخورد تماسها و مشاهدات خود را يادداشت کنيد. در آينده مي توانيد آنها را بررسي کنيد و يک راه حل موثر براي بهبود روند فعاليتتان پيدا کنيد.


اگر فروش تلفني انجام مي‌دهيد يا مي‌خواهيد وارد اين حرفه شويد، به شما توصيه مي‌کنم اين مقاله را تا انتها بخوانيد. فروشنده تلفني و بازارياب تلفني بايد در مسير موفقيت خود به نکاتي، توجه نشان دهد.


اول: تصور نکنيد شغل شما پرستيژ ندارد


در نگاه سنتي و نگاه بسته‌ي برخي افراد، منشي تلفني بودن شخص سطح بالايي محسوب نمي‌شود. اما بايد به جرات به شما بگوييم که اتفاقا، منشي تلفني يکي از ارکان اصلي و مهم هر مجموعه اي است. اگر کسي که با مخاطبان و مشتريان ارتباط دارد، از روابط عمومي خوبي برخوردار نباشد، در موفقيت آن شرکت بسيار تاثيرگذار خواهد بود.


پس افکار منفي را در مورد شغل خودتان از ذهن بيرون کنيد. فردي را مي‌شناختم قدرت بيان فوق‌العاده‌اي داشت و مي‌توانست در يک روز کاري به سوالات بيش از صدها کاربر و مشتري پاسخ بدهد.


شماره تماس: 021664084 و 028993288


 


آدرس وبسايت: آکادمي بازار


 


آدرس:  تهران ، خيابان انقلاب، روبروي درب دانشگاه تهران، خيابان فخر رازي، خيابان نظري، کوچه فرزانه، پلاک 10، واحد 12 (مراجعه حضوري فقط با تعيين وقت قبلي)


 

فروش تلفني

بازاريابي تلفني

کنيد ,تلفني ,مشتري ,بازاريابي ,مي ,يک ,خود را ,را به ,کنيد و ,را در ,بازاريابي تلفني ,آموزش بازاريابي تلفني

مشخصات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها


جدیدترین مطالب و اخبار اینترنتی | سایت | تکنولوژی | سئو موبایل 98 seo/ تبليغات گوگل مطالب اینترنتی چرتک بلاگ معرفی تخفیف ها مطالب اینترنتی James's memory Games Center یادداشت های روزانه یک برنامه نویس
دزدگ